Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Κριτική Φωτογραφίας

Κεντρική | Βοήθεια


Επιλογές εμφάνισης φωτογραφίας

Στοιχεία φωτογραφίας

Ανέβηκε στις 06/12/2009 23:16

Φωτογράφος : 文言吴语日 - Οι φωτογραφίες του/της
Εμφανίσεις: 3969

Δεδομένα exif
ΜοντέλοCanon: Canon EOS 400D DIGITAL
Ημερομηνία06/12/2009 13:27:27
Χρόνος έκθεσης1/125 (0.008) seconds
Διάφραγμαf5.6
ΠρόγραμμαAperture priority
Αντιστάθμιση έκθεσης0 EV
Τύπος φωτομέτρησηςAverage
Χρήση ΦλαςFlash did not fire, compulsory flash suppression mode
Εστιακό μήκος31 mm


Σελίδες: 1
anef (τα σχόλια αυτού του μέλους)21/12/2009 16:30
Προσωπικά δυσκολεύομαι να "διαβάσω" αυτή τη φωτογραφία, και ίσως έτσι εξηγείται και η αμφιθυμία μου όσον αφορά την κριτική της. Την έχω εγκρίνει εδώ και δύο εβδομάδες αλλά όλο ανέβαλα να καθίσω να γράψω κάτι γι' αυτήν.

Από που άραγε να αρχίσει κανείς να την "διαβάζει"; Λέω να αρχίσω από τα αριστερά, όπως άλλωστε είναι και πιο συνηθισμένο σε μας τους δυτικούς που γράφουμε από τα αριστερά προς τα δεξιά. Οπότε αρχίζω από το λευκό όγκο που κλιμακώνεται σε αυτή την κάπως ενδιαφέρουσα θεατρική χειρονομία. Τι να σημαίνει άραγε; Μας ενδιαφέρει άραγε να μάθουμε; Ίσως όχι και πολύ γιατί είναι πρόδηλο ότι πρόκειται για κάποιον περφόρμερ δρόμου του οποίου μάλιστα η φιγούρα αντικατοπτρίζεται στην απέναντι τζαμαρία. Θα μπορούσε βέβαια να αποτελεί μια όμορφη σύνθεση, μένοντας περισσότερο στην θεατρική της πόζα και στην προσπάθεια να παίξει με τη φόρμα της, ίσως και στην κάπως ενδιαφέρουσα σχέση της φιγούρας στο πρώτο πλάνο με το καθρέφτισμά της στην είσοδο του απέναντι κτηρίου. Έτσι μπορεί να μην είχαμε κανένα αριστούργημα αλλά θα υπήρχε κάποια συνοχή. Τώρα έρχεται όλη η δεξιά πλευρά και με μπερδεύει - για να μην πω και για τον κύριο που είναι έτοιμος να εισβάλει στο κάδρο...

Τι μένει άραγε από αυτή τη σύνθεση. Για μένα ο οπτικός θόρυβος που δημιουργεί η έλλειψη επικέντρωσης, η αναποφασιστικότητα της (καλής αυτής) φωτογράφου στην συγκεκριμένη περίπτωση, που προσπαθεί να κάνει περισσότερες από μια φωτογραφίες σε ένα κάδρο. Ίσως, τώρα που το σκέφτομαι, η δεξιά εικόνα να είχε περισσότερες προοπτικές, μεγαλύτερη πρωτοτυπία και φρεσκάδα και σίγουρα λιγότερη στημένη θεατρικότητα από το χιλιοφορεμένο μοτίβο των street performers. Αλλά όχι όπως είναι. Από άλλη γωνία, με άλλη επικέντρωση, με άλλο κάδρο. Την επόμενη λοιπόν φορά.

Με κάθε σεβασμό στην καλή φωτογράφο Avatar! και ελπίζοντας η κριτική μου διάθεση να μην εκλαμβάνεται ως απλός αρνητισμός... Smiley

ΥΓ. Αφού έγραψα τα παραπάνω, αντιλήφθηκα ότι είχα σχολιάσει φωτογραφία της Avatar ! κάποιους μήνες πριν, και με μεγάλη μου έκπληξη συνειδητοποίησα ότι τα σχόλια ήταν παρόμοια - δηλαδή ότι και εκεί θεώρησα πως έκανε δύο φωτογραφίες σε μια δημιουργώντας περισσότερο οπτικό θόρυβο απ' ό,τι αντέχει η εικόνα. Έχουμε λοιπόν ένα μοτίβο εδώ: ή εγώ επαναλαμβάνομαι στα σχόλιά μου Smiley ή η φωτογράφος προσπαθεί συχνά να τα χωρέσει όλα στα κάδρα της. Όπως και να έχει, ενδιαφέρον...

« Τελευταία τροποποίηση: 21/12/2009 16:42 από anef »

文言吴语日 (τα σχόλια αυτού του μέλους)24/12/2009 14:44
Θα αρχίσω τις περικοπές Grin
Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου Ανδρέα χαιρετάω χαιρετάω

pkomo (τα σχόλια αυτού του μέλους)26/02/2010 16:18
Σε μια φωτογραφία δρόμου ο φωτογράφος περπατά και εποπτεύει στον χώρο σαν γεράκι να εντοπίσει κάτι που αξίζει γι αυτόν ώστε με μεγάλη ταχύτητα και αντανακλαστικά να καταφέρει αυτό που είδε να το μεταφέρει στην φωτογραφία, συνήθως η αντίδραση είναι καθυστερημένη γιατί τα γεγονότα τον ξεπερνούν, κάτι τέτοιο πιστεύω ότι έχει συμβεί και εδώ. Πριν ή μετά από το πάτημα του κλείστρου πιθανόν να είχαμε ένα ενδιαφέρον στιγμιότυπο αλλά την στιγμή που έγινε η λήψη κατά την άποψη μου δεν υπάρχει. Για να συνεχίσω την σκέψη μου ο φωτογράφος έχοντας υπόψη αυτό που είδε (αλλά δεν κατάφερε να αποτυπώσει) θεώρει ότι και αυτό που έβγαλε έχει ενδιαφέρον γιατί απέχει ελάχιστα από αυτό που είδε, δυστυχώς όμως δεν είναι έτσι.
Τα παραπάνω που γράφω για την φωτογραφία της Άννας ισχύουν και για μένα, έπεσα πάρα πολλές φορές σε αυτό το σφάλμα και προσωπική εμπειρία μεταφέρω χαιρετάω

Σελίδες: 1



Διαφημιστικός χώρος


Το DPGR στο Facebook

ΦωτοΓράφω
Μελαγχολικό Παγχνίδι
Aπό PanteleimonB

Πως να την πλησιάσεις...Πως να τολμήσεις να της ζητήσεις ένα παιχνίδι, διακόπτωντας τη σκέψη που την εχει μαρμαρώσει. Κρατά στα χέρια της το πιστόλι μα δε σημαδεύει. Ξερει ότι είναι άσκοπο. Ξέρει ότι το μόνο που έχει... Περισσότερα

Wallpapers
Ακτη
D.Zografos
9.3 (185.5 πόντοι / 20 ψήφοι)
Μικρή λίμνη στον Παρνασσό
DertyLee
9.4 (309 πόντοι / 33 ψήφοι)
Μεγάλη Πρέσπα
Novus
9.6 (548.5 πόντοι / 57 ψήφοι)
Περισσότερα...

Μεγάλοι Φωτογράφοι
Josef Koudelka
Εγώ δεν προσπαθώ να καταλάβω. Για μένα το πιο ωραίο πράγμα είναι να ξυπνάω, να βγαίνω έξω και να κοιτάζω. Το κάθε τι.

Φωτογραφικές ρήσεις
Πιστεύω ότι η ζωή είναι τόσο σύντομη και προχωράει τόσο γρήγορα, ώστε, αν είσαι ζωγράφος, πρέπει να ζωγραφίζεις.
- Vincent Van Gogh