Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Κριτική Φωτογραφίας

Κεντρική | Βοήθεια


Επιλογές εμφάνισης φωτογραφίας

Στοιχεία φωτογραφίας
*
Ανέβηκε στις 31/03/2009 19:17

Φωτογράφος : mitsosmt01 - Οι φωτογραφίες του/της
Εμφανίσεις: 4257


Σελίδες: 1
anef (τα σχόλια αυτού του μέλους)04/04/2009 11:12
Θα μπω γρήγορα στο θέμα: αν ηταν αναλογική (ίσως και να είναι) θα την φανταζόμουν να αποτελεί μέρος ενός κοντάκτ που έχει τυπώσει ο φωτογράφος, μερικά frames πριν την καλύτερη, τελική του επιλογή. Με άλλα λόγια μου δίνει την αίσθηση ότι κάτι πάει να γίνει, ότι αν περιμένω λίγο ακόμη κάτι μπορεί να προκύψει, να ξεπηδήξει από την ομίχλη, να προσφερθεί στο φακό του φωτογράφου.

Συμβαίνει άραγε αυτό σε τούτη τη φωτογραφία; Θα έλεγα όχι. Και δεν εννοώ κανένα "βαρβάτο" φωτογραφικό γεγονός (και ίσως το "βαρβάτο" να μην είναι τυχαία επιλογή, μια που πρόκειται για ένα ανδρικό άθλημα), αλλά για αυτό που θα έδινε στην εικόνα συνοχή, ενδιαφέρον, ίσως αφορμή για μια αφήγηση.

Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα πρώτο πλάνο που υπόσχεται πολλά, ένα πλάνο που μας βάζει ως συμμετοχικούς παρατηρητές μέσα στο "πεδίο" (το φωτογραφικό κυρίως, όχι το ποδοσφαιρικό), και περιμένουμε να δούμε αυτό που βλέπει ο επόπτης, ο οποίος παρεμπιπτόντως έχει μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα στάση. Επίσης, υπάρχει η δεξιά πλευρά: ο τερματοφύλακας που περιμένει κι αυτός, βυθισμένος στην ομίχλη, κοιτώντας και αυτός προς τα εκεί που κοιτάει ο επόπτης και σχηματίζοντας ένα νοερό σύνορο, ένα άκρο του κάδρου.

Υπάρχει όμως και η αριστερή πλευρά, αυτή που θα έπρεπε να δένει όλη την εικόνα, αυτή που νοηματικά καλείται να σηκώσει όλο το βάρος. Αντί αυτού, έχουμε δύο σοβαρά προβλήματα: 1) η σύνθεση γέρνει όλη προς τα αριστερά, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μη σηκώνει το βάρος της εικόνας αλλά να βαραίνει τόσο η αριστερή πλευρά που να πέρνει μαζί της όλη την υπόλοιπη εικόνα, δημιουργώντας μια αίσθηση ανισορροπίας, 2) αυτή η έλλειψη ισορροπίας αντανακλά και στο περιεχόμενό της, όπου εκεί που οδηγείται το βλέμμα μας (στο αριστερό πάλι άκρο της) υπάρχει η πλήρης αδράνεια. Όπως είπα και πιο πάνω, είναι ωραία αυτή  η αίσθηση αναμονής ή και αδράνειας όταν έρχεται από τα υπόλοιπα στοιχεία της εικόνας (από την ακινησία του τερματοφύλακα ή την στάση αναμονής του επόπτη), υπό τον όρο ότι ισορροπούν με κάποιο άλλο στοιχείο που θα πρόσφερε το αντίβαρο: κίνηση, γεγονός, δράση. Εδώ όμως έχουμε ένα αριστερό άκρο που φλυαρεί χωρίς να λέει τίποτε. Δεν υπάρχει τίποτε που να συμβαίνει εκτός από καμιά δεκαριά φιγούρες που βυθίζονται κι αυτές στην αδράνεια της ομίχλης.

Μια εξαιρετική φωτογραφική ευκαιρία, ένα πολύ μέτριο αποτέλεσμα. Μήπως το καλό υπάρχει σε κάποιο άλλο κλικ μερικά καρέ μετά;

mitsosmt01 (τα σχόλια αυτού του μέλους)04/04/2009 11:46
anef δυστυχως οχι.και ναι, ειναι φιλμ.
αλλα πραγματικα πολυτιμο το σχολιο σου. σ ευχαριστω για τον χρονο που εδωσες στην φωτογραφια μου.

Σελίδες: 1



Διαφημιστικός χώρος


Το DPGR στο Facebook

ΦωτοΓράφω
Μελαγχολικό Παγχνίδι
Aπό PanteleimonB

Πως να την πλησιάσεις...Πως να τολμήσεις να της ζητήσεις ένα παιχνίδι, διακόπτωντας τη σκέψη που την εχει μαρμαρώσει. Κρατά στα χέρια της το πιστόλι μα δε σημαδεύει. Ξερει ότι είναι άσκοπο. Ξέρει ότι το μόνο που έχει... Περισσότερα

Wallpapers
Μικρή λίμνη στον Παρνασσό
DertyLee
9.4 (309 πόντοι / 33 ψήφοι)
Χαμογελο!!
omixli sti limni
9.2 (312.5 πόντοι / 34 ψήφοι)
Έναυσμα Ζωής.
GeorgeFocus
9.2 (312.5 πόντοι / 34 ψήφοι)
Περισσότερα...

Μεγάλοι Φωτογράφοι
Josef Koudelka
Εγώ δεν προσπαθώ να καταλάβω. Για μένα το πιο ωραίο πράγμα είναι να ξυπνάω, να βγαίνω έξω και να κοιτάζω. Το κάθε τι.

Φωτογραφικές ρήσεις
Στην τέχνη αυτό που μπορεί να λεχθεί με λέξεις δεν μετράει.
- Henri Matisse